Jakie wady i jakie zalety posiadają proponowane rozwiązania? Czy lokata Facto oferuje dobre oprocentowanie? Co sądzą na jej temat sami klienci, którzy umieścili w sieci swoje o Facto opinie? Jak skontaktować się z doradcą firmy i jak zalogować się na witrynie podmiotu? Sprawdźmy to!
Spis treści
Lokata Facto – warunki i informacje
Lokata Facto dla klientów indywidualnych to oprocentowanie do nawet 3% w skali roku. Czas trwania lokaty to minimum 3 miesiące. Do wyboru mamy również okresy trwające 6, 9, 12, 18 i 24 miesiące. To właśnie od nich zależy, jak wysokie będzie oprocentowanie (np. dla lokaty na 3 miesiące będzie to 2%, a dla lokaty na 12 miesięcy – 2,35%). Kwota minimalna to 5 000 zł. Dla pojedynczej lokaty nie ma górnego limitu kwoty. Odsetki wraz z kapitałem wypłacane są na koniec okresu lokaty na oprocentowany rachunek depozytowy klienta. Co istotne, prowadzenie lokaty jest wolne od jakichkolwiek opłat. Na swojej witrynie firma zamieściła również informację, iż dla lokat nie ma możliwości ustalenia pełnomocnictwa i mogą być one zakładane wyłącznie dla jednej osoby.
Lokata Facto dla klientów firmowych jest, jak informuje podmiot na swojej witrynie internetowej, lokatą szytą na miarę. Może zostać zawarta na okres od 3 do 36 miesięcy (w zależności od potrzeb klienta), a stawki oprocentowania podlegają negocjacjom. Kwota minimalna lokaty dla firm to 50 000 zł. Nie ma przy tym żadnych ograniczeń co do ilości założonych lokat. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku klientów indywidualnych, również lokata Facto dla klientów firmowych wolna jest od opłat za jej otwarcie i prowadzenie. Podobnie z odsetkami – tu również naliczane są one na koniec okresu trwania lokaty i wypłacane są wraz z kapitałem na rachunek depozytowy klienta. Warto również pamiętać, że nie ma możliwości wcześniejszego zakończenia trwania lokaty.
Zarówno lokata Facto dla klienta indywidualnego, jak i ta dla klienta firmowego prowadzone są w walucie polskiej. Jedną i drugą założyć możemy przez Internet.
Facto – opinie
Jakie zebrała w sieci lokata facto opinie? By to sprawdzić, próbowaliśmy przeanalizować wypowiedzi klientów. Niestety – ponieważ jest to stosunkowo nowy produkt na rynku, częściej trafialiśmy na zamieszczane w internecie pytania dotyczące lokaty Facto, nie zaś opinie o niej.
Najwięcej głosów pozytywnych dotyczyło oczywiście wysokiego oprocentowania lokat, co oczywiście nie oznacza, że przed podjęciem decyzji o inwestycji nie powinniśmy sprawdzić, co oferuje konkurencja (np. analizując ranking lokat). Część klientów doceniła również fakt, że aby założyć lokatę, nie musimy zakładać konta osobistego.
Jeśli chodzi o opinie negatywne, również było ich niewiele. Kilku klientów narzekało na długi czas zwrotu środków (przy zerwaniu lokaty trzeba czekać na nie do 35 dni). Faktycznie – temat ten poruszony został nie tylko w prywatnych opiniach, ale również w poważnych artykułach ekonomicznych. Co bardzo istotne, Komisja Nadzoru Finansowego stwierdziła, że ma w tym przypadku ograniczone pole manewru, zaś BFF Banking Group utrzymuje, że nie łamie polskiego prawa, jako że “klient wie, na co się pisze”. To kolejny dowód na to, jak ważne jest dokładne zapoznanie się z umową – nie tylko lokaty Facto, ale każdego produktu finansowego (i nie tylko finansowego).
Jedna z osób wyraziła też swoje obawy co do kondycji firmy BFF Banking Group, biorąc pod uwagę, że ma ona siedzibę na terenie Włoch, a więc w kraju, który został mocno dotknięty pandemią koronawirusa. Jeszcze inny klient przekonywał w swojej opinii, że oprocentowanie jest konkurencyjne, jednak tylko dla tych lokat, których czas trwania to co najmniej rok.
Dlaczego warto? (zalety i wady lokaty Facto)
Lokaty Facto dla klientów indywidualnych i dla klientów firmowych mają bardzo elastyczny okres trwania. Uwagę zwracają też atrakcyjne oprocentowanie (zwłaszcza w przypadku lokat długoterminowych), brak opłat za prowadzenie lokaty, brak konieczności zakładania konta osobistego oraz brak górnego limitu kwoty dla pojedynczej lokaty. Na plus zasługuje też możliwość negocjacji oprocentowania (w przypadku firm) oraz fakt, że lokatę założyć możemy online.
Wadą oferty Facto jest przede wszystkim mały wybór lokat. Mimo elastycznego okresu trwania zmienia się tylko oprocentowanie i tak naprawdę mamy do czynienia z jednym produktem dla klientów indywidualnych i jednym dla klientów firmowych. Za wadę oferty uznajemy również wspomniany już długi czas oczekiwania na zwrot środków w przypadku zerwania lokaty. Minus przyznajemy również za możliwość kontaktu z firmą tylko w dni robocze i tylko w godzinach 10.00 – 16.00.
Zalety
- Elastyczny czas trwania lokaty.
- Atrakcyjne oprocentowanie.
- Brak opłat za prowadzenie lokaty.
- Brak konieczności zakładania konta osobistego.
- Brak górnego limitu kwoty dla pojedynczej lokaty.
- Możliwość negocjacji oprocentowania dla lokat (dla klientów firmowych).
- Możliwość założenia lokaty online.
Wady
- Mały wybór lokat.
- Długi czas zwrotu środków w przypadku zerwania lokaty.
- Kontakt tylko w dni robocze (10.00 – 16.00).
Facto – kontakt i logowanie
Z doradcą Facto możemy skontaktować się telefonicznie dzwoniąc pod numer 695 602 846. Niestety kontakt możliwy jest tylko w dni robocze w godzinach 10.00 – 16.00. Do firmy wysłać możemy również wiadomość, wykorzystując znajdujący się na witrynie formularz kontaktowy.
Na stronie Facto znajdziemy również przycisk “Zaloguj się”, gdzie po wpisaniu identyfikatora i hasła uzyskamy dostęp do panelu klienta i wybrane operacje finansowe wykonamy samodzielnie, bez konieczności kontaktowania się z doradcą.