Jakie zalety i jakie wady ma proponowana przez Diners Club karta? Co sądzą o niej sami klienci? Jakie możliwości daje dostępne na stronie Diners Club logowanie i w jaki sposób możemy skontaktować się z doradcą? Dowiemy się tego już za chwilę.
Spis treści
Karta Diners Club – warunki i informacje
Karty firmowe Diners Club to wspomniany już odroczony termin płatności do 59 dni, a tym samym, jak informuje firma na swojej witrynie, niezależność od banku i aktualnego stanu środków na koncie. To także internetowy dostęp do konta karty (e-konto) i cykliczne raporty dotyczące poszczególnych pracowników, stanu wydanych kart i poszczególnych kont. Dodatkowo mamy tu ubezpieczenie podróży zagranicznych do sumy nawet 1 000 000 zł oraz możliwość zbierania mil w programie Miles & More i ich wymiany na bilety lotnicze.
“Karta firmowa Diners Club Klasyczna” to pakiet usług dodatkowych, które mają usprawnić pracę w firmie. Wybrane korzyści to m.in. ubezpieczenie dodatkowe, większy komfort podróży i dostęp do wypożyczalni samochodów na całym świecie.
“Karta firmowa Diners Club LOT” to propozycja dla tych, którzy dużo latają samolotami i chcą, by ich podróże były bardziej komfortowe. Pozwala m.in. uniknąć kolejek do odprawy, jako że nawet z biletem klasy ekonomicznej odprawiani jesteśmy w business class. Jej posiadacz ma też zapewnione wejście do specjalnych stref komfortu i relaksu na wielu lotniskach na całym świecie.
Inne oferowane przez Diners Club karty firmowe to m.in. “Karta firmowa Diners Club PARTNER” z opłatą roczną 0 zł i niskim oprocentowaniem kredytu, “Karta firmowa Diners Club TRAVELER” (m.in. program lojalnościowy DC i wygodna forma rozliczania) oraz“Karta Diners Club PREMIUM VINTAGE” (osobisty Concierge i Assistance domowy – usługi realizowane w przypadku zdarzeń losowych).
Oferowana przez Diners Club karta prywatna to również odroczony nawet do 59 dni termin płatności i internetowy dostęp do konta. Oprocentowanie wynosi 8%, podróż zagraniczną ubezpieczyć możemy do 1 000 000 zł, a ponadto bierzemy udział w Programie Premiowym Miles & More i Programie Lojalnościowym DC. Dodatkowo wydanie karty zastępczej na całym świecie jest bezpłatne.
“Karta prywatna Diners Club klasyczna” to m.in. akceptowalność w ponad 26 milionach punktów handlowo usługowych i w bankomatach na całym świecie oraz personalizowane zawieszki bagażowe. “Karta prywatna Diners Club LOT” to np. Fast Track na wybranych lotniskach (w tym na Lotnisku Chopina w Warszawie) i odprawa w “business class” na polskich lotniskach. “Karta prywatna Diners Club TRAVELER” to m.in. możliwość udziału w Programie Lojalnościowym DC, a “Karta prywatna Diners Club PREMIUM VINTAGE”, podobnie jak w wersji firmowej, to m.in. osobisty Concierge i Assistance domowy.
Diners Club International – opinie
Opinii o karcie Diners Club International nie ma w sieci zbyt wiele. Te pozytywne są bardzo ogólne, w stylu “wszystko ok” i naprawdę trudno cokolwiek z nich wywnioskować. Opinie negatywne koncentrują się natomiast wokół trzech kwestii. Pierwsza to niski poziom obsługi klienta – kilka osób uskarżało się, że kontakt z firmą pozostawia wiele do życzenia (brak pomocy w nagłej sytuacji, brak odpowiedzi na maila, nieoddzwanianie itp.). Druga kwestia to problemy z płatnością. Mimo że punktów akceptujących karty Diners Club International jest coraz więcej, wciąż stosunkowo łatwo trafić na takie, w których płatności przy jej użyciu zwyczajnie nie zrealizujemy. Jak nietrudno się domyślić, sytuacje takie są wyjątkowo frustrujące, a niekiedy mogą spowodować zażenowanie posiadacza karty, o czym w swoich opiniach klienci również wspominali. Trzecia kwestia to wysoka opłata roczna za kartę Diners Club International. Poza okresami promocji trzeba zapłacić za jej wydanie od 100 do nawet 1 000 zł, w zależności od tego, na który rodzaj karty się zdecydujemy (wyjątkiem jest jedynie “Karta firmowa Diners Club PARTNER”, która wydawana jest za 0 zł). Trzeba uczciwie przyznać, że w porównaniu do kart wydawanych przez banki ta od Diners Club International kosztuje naprawdę sporo. Tym bardziej, że prowizja za wypłatę gotówki wynosi tu 5%, opłata za usługę zobowiązania – 10 zł, zaś opłata za podwyższenie limitu kredytowego – 15 zł. A są to tylko przykładowe opłaty dodatkowe, z którymi posiadacz karty Diners Club International musi się liczyć.
Czy warto? (zalety i wady karty Diners Club)
Oferowana przez Diners Club karta może być taka jak chcemy. To oczywiście przenośnia, jednak trzeba przyznać, że wybór zarówno kart firmowych, jak i prywatnych jest tu naprawdę imponujący i należy uznać to za dużą zaletę oferty. Odroczony termin płatności do 59 dni również zasługuje na duży plus, podobnie jak możliwość ubezpieczenia podróży zagranicznych do sumy 1 000 000 zł. Program Lojalnościowy DC i udział w programie Miles & More również uznać należy za zalety.
Za główną wadę oferowanych przez Diners Club kart uznajemy ograniczoną sieć ich akceptacji – choć nowych punktów wciąż przybywa, to jednak posiadacze karty DC nadal nie mogą płacić za nią w tak wielu miejscach, jak na przykład właściciele Mastercard i Visa. Minus dajemy również za stosunkowo wysokie opłaty za kartę Diners Club International – te za jej wydanie oraz te dodatkowe.
Plusy
- Duży wybór kart prywatnych i firmowych.
- Odroczony termin płatności (nawet do 59 dni).
- Ubezpieczenie podróży (do 1 000 000 zł).
- Program Lojalnościowy DC.
- Udział w programie Miles & More.
Minusy
- Mniejsza sieć akceptacji niż w przypadku kart Mastercard i Visa.
- Wysokie opłaty za wydanie i wysokie opłaty dodatkowe.
Diners Club International – kontakt i logowanie
Z doradcą Diners Club kontakt możliwy jest zarówno przez telefon (+48 22 826 07 66), jak i za pomocą znajdującego się na witrynie firmy formularza kontaktowego. Infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, natomiast biuro czynne jest w dni robocze w godzinach 9.00 – 16.30.
Na witrynie Diners Club logowanie przeprowadzić możemy używając niebieskiego przycisku “Logowanie”, który znajduje się w górnej części strony, po prawej stronie. Dostęp do E-konta umożliwi nam wykonanie wybranych operacji bez konieczności kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.