ING Bank Śląski z siedzibą w Katowicach jest jednym z najbardziej znanych banków w Polsce. Zaufało mu wielu klientów prywatnych i biznesowych. Wydawałoby się, że skoro przygotował tak szeroką ofertę usług finansowych i stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom, to będzie tak na każdej płaszczyźnie. Zapewne jednym z pierwszych sposobów, jakie nasuną ci się w związku z pytaniem jak zamknąć konto w ING, jest zrobienie tego drogą internetową. Niestety, w tym banku jest to niemożliwe i jesteś skazany na podążanie tradycyjnymi drogami.
Spis treści
W jaki sposób można zamknąć konto w ING?
Nie tylko nie możesz zamknąć konta internetowo, ale telefonicznie też, co w obecnej sytuacji epidemiologicznej jest nieco kłopotliwe. Masz do dyspozycji dwa inne rozwiązania. Pierwszym z nich jest wysłanie listu, a drugim osobista wizyta w placówce. Oczywiście, musisz się liczyć z tym, że droga korespondencyjna jest znacznie dłuższa. Tymczasem odwiedzając znajdujący się w pobliżu miejsca zamieszkania bank, cała procedura zajmie maksymalnie kilkanaście minut. Co w takim razie zrobić, chcąc zakończyć współpracę z ING, jak zamknąć konto? Obie wymienione opcje są dobre, a to, na co się zdecydujesz, zależy, jak bardzo liczy się dla ciebie czas.
Korespondencyjne zamknięcie konta
Chociaż wydawałoby się, że wymaga to więcej zachodu, niż wizyta w banku, w porównaniu z tym, jak wyglądało to jakiś czas temu i tak procedura jest znacznie szybsza. Dawniej ING wymagał, by klient, który chce zamknąć konto, wcześniej skontaktował się z notariuszem i potwierdził swoją tożsamość. Od 2019 listowne zamknięcie konta jest o tyle prostsze, że wystarczy podpis zgodny z tym, jaki był wcześniej wprowadzony do bazy danych banku.
Niestety nie ma gotowego wzoru dokumentu, który można byłoby wypełnić i odesłać, dlatego musisz go stworzyć samodzielnie. Wśród informacji, jakie musisz tam zawrzeć, są podstawowe dane, jak imię, nazwisko, adres, PESEL i numer konta, które ma być zamknięte. Oprócz tego warto podać nowy numer konta, na który trafią wszystkie twoje środki zgromadzone w ING. Jeżeli decydujesz się na zakończenie współpracy z bankiem, warto, by w piśmie wystosować prośbę o usunięcie danych oraz wycofanie zgody marketingowe. Ponieważ przy wysyłaniu oświadczenia dotyczącego zamknięcia konta nie masz możliwości sprawdzenia, w jaki sposób prowadzone są działania w twojej sprawie, w piśmie poproś o potwierdzenie listowne albo telefoniczne, kiedy konto zostanie zamknięte. Tak przygotowaną korespondencję prześlij na adres: ING Bank Śląski S.A. ul. Sokolska 34 40-086 Katowice.
Zamknięcie konta podczas wizyty w banku
W przypadku gdy z różnych względów zależy ci, aby konto w ING było zamknięte jak najszybciej, lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w banku. W przeciwieństwie do części instytucji w ING nie musisz czekać 30 dni na zamknięcie rachunku, pracownik zrobi to natychmiast podczas twojej wizyty. Ważne, że konto może zamknąć tylko posiadacz rachunku, który wylegitymuje się dowodem osobistym. Poza tym nic więcej nie musisz robić.
Podobnie jak w przypadku listownego zamykania konta, także tutaj warto zwrócić się do pracownika banku z prośbą o potwierdzenie zamknięcia konta. W większości przypadków jest to informacja jedynie dla posiadacza rachunku, ale w przyszłości mogą zdarzyć się sytuacje, w których dokument ten może się przydać.
O czym warto pamiętać?
Przyczyn zamknięcia konta może być mnóstwo, począwszy od tego, że bankomat innego banku znajduje się bliżej domu lub miejsca pracy, przez nieodpowiadającą klientowi obsługę, po koszty związane z prowadzeniem rachunku albo korzystniejsze oprocentowanie lokaty w innej instytucji. Niezależnie od tego, co ciebie motywuje do zamknięcia konta, nie powinieneś napotkać żadnych problemów. Z jednym wyjątkiem – nie można zamknąć rachunku, na którym jest debet. Zatem nawet jeśli masz już drugi rachunek, a z tego w ING nie korzystasz, zostaw niewielką sumę na opłaty związane z prowadzeniem konta. Najlepiej przed wystosowaniem pisma lub przed wizytą w banku sprawdź jeszcze raz, czy na rachunku nie ma debetu.
Poza tym może, zamiast całego rachunku chcesz zamknąć samą kartę? Wtedy wystarczy zadzwonić na infolinię +48 32 357 00 69 albo 801 222 222, bądź udać się do najbliższej placówki. W przypadku ING jest jeszcze inny prosty sposób na zastrzeżenie karty. Wystarczy zalogować się do Mojego ING, a później wybrać kolejno przyciski: „Dane i ustawienia”, „Bezpieczeństwo” i „Zastrzeż kartę”.
Może się zdarzyć sytuacja, że nie będziesz już mieć żadnych produktów w ING, a jednak bankowość internetowa pozostała aktywna. Najprościej zrezygnować z niej online. Wystarczy zalogować się na swoje konto, a następnie wybrać kolejne przyciski: „Kontakt i pomoc”, „Twoje produkty”, „Konto”, Jak zamknąć bankowość internetową”, „Zamknij bankowość”. I gotowe.